Fenomén finfluencerov: Mladí rozumejú, čo hovoria a ako hovoria. Ale čo skrývajú? Prečo nebrať každú radu z internetu vážne?
Sľubujú rýchle zbohatnutie, investičné tipy na mieru a zjednodušený pohľad na komplikovaný svet financií. Ich dosah na mladú generáciu je obrovský: takmer polovica Gen Z, teda mladých ľudí od 18 do 25 rokov, rieši svoje investície práve podľa nich. Dá sa im veriť?
Čo všetko sa vo videu dozviete?
Čo je hlavnou príčinou popularity finfluencerov, najmä medzi mladými?
Aký je zásadný rozdiel medzi radami finančného odborníka "radami" finfluencera na sociálnych sieťach?
Kde je najväčšie riziko pre mladých ľudí, ktorí sa riadia ich odporúčaniami?
Majú finfluenceri nejakú zodpovednosť za svoje rady?
Ako kriticky pristupovať k informáciám o financiách, ktoré vidíme na sociálnych sieťach?
Kde by mali mladí ľudia hľadať dôveryhodné a overené informácie o financiách?
Čo generácia Z vie o financiách a akú úlohu zohráva finančná gramotnosť pri schopnosti mladých ľudí rozlišovať medzi dobrými a zlými radami?
Rozlúsknuť, prečo sú finfluenceri takí populárni, aké riziká so sebou prinášajú ich rady a ako sa mladí ľudia môžu chrániť pred nesprávnymi rozhodnutiami pomôže Matej Bajzík, analytik spoločnosti XTB.